diumenge, 24 de febrer de 2008

la paraula

«La paraula és, malgrat la seva feblesa, que s'ordena entorn del silenci, del qual no sembla sortir sinó per recaure-hi, l'instrument de més precisió que m'ha estat donat per a conèixer
J. P. F.




«¿On podré dir, on podré deixar dit, on podré inscriure
la polpa del fruit d’or sinó en el fruit,
la tempesta en la sang
l’arbre i el vent sinó en el vent d’un arbre?
¿On podré dir la mort sinó en la meva mort,
morint-me?
La resta són paraules…
Res no sabré ja escriure de millor.
Massa a prop de la vida visc.
Els mots se’m moren a dins
i jo visc en les coses.»



Josep Palau i Fabre



.

1 comentari:

Joan deu Peiroton ha dit...

M'agrada llegir Josep Palau i Fabre...Es curiós que va caldre que es morís per que jo el pugués descobrir...Bé, curiós, no, suposo que no, no serà el mot adecuat. En tot cas, m'agraden els seus poemes.